Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

  • Kontakt

    ul. Jagiellońska 26

    Dział Pomocy Środowiskowej i Świadczeń,
    Dział Finansowo Księgowy,
    Dział Informatyki i Koordynacji Systemów Komputerowych,
    Dział Organizacyjno - Administracyjny

    17 853-39-27, 17 853-57-53, 17 853-51-33

    ul.Jagiellońska 6

    Dział Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych,
    Dział Świadczeń Opiekuńczych,
    Dział Dodatków Mieszkaniowych,
    Dział Realizacji Świadczeń i Należności
    17 862-93-31, 17 852-95-45, 17 852-63-15,
    17 852-98-94, fax 17 852-58-56

    ul.Jagiellońska 4

    Dział Obsługi Klienta i Spraw Administracyjno-Biurowych

    17 862-93-31, 17 862-93-31, 17 852-63-15,
    17 852-98-94, fax 17 852-58-56

    ul. Skubisza 4

    Dział Pomocy Instytucjonalnej, Pomocy Dziecku i Rodzinie

    17 863-02-53, 17 863-69-33

    Ośrodek Poradnictwa Specjalistycznego i Interwencji Kryzysowej

    17 851-25-00, 17 851-25-01

    ul. Poniatowskiego 14

    Dział Usług Opiekuńczych

    17 863-01-55, 17 861-24-37

    Czytaj więcej o danych kontaktowych

Tryb postępowania w sprawach pomocy społecznej

Tryb działania w sprawach pomocy społecznej określają przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego i ustawy o pomocy społecznej. Kompletna obowiązująca procedura składa się z następujących etapów :

  1. Zgłoszenie potrzeby - pisemny wniosek złożony u pracownika socjalnego w Rejonowym Zespole właściwym dla miejsca zamieszkania.
  2. Wywiad środowiskowy (rodzinny) przeprowadzony przez pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby lub rodziny zainteresowanej.
  3. Udokumentowanie sytuacji osobistej i majątkowej oraz powodów ubiegania się o pomoc.
  4. Ustalenie przez pracownika socjalnego wspólnie z osobą zainteresowaną wstępnego planu działań i pomocy.
  5. Podjęcie decyzji o zakresie, formie i terminie udzielenia pomocy.
  6. Wydanie decyzji w formie pisemnej i dostarczenie jej adresatowi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
  7. Po uprawomocnieniu się decyzji - realizacja pomocy.

Banery/Logo